Po – pá: 7:00 – 18:00
  • cs
  • pl en de sk
-AA+
Objednat se

3.9.2013

  • Vítězství ve třídě 3 a zároveň mezi produkčními vozy v rámci evropské klasifikace
  • Perfektní výkon ohodnocen prestižní cenou Colin McRae Flat Out Troph
  • Nejlepší umístění v kariéře na Barum rally pro Mirka Jakeše i Igora Norka

Po zisku titulu mistrů České republiky ve sprintrally mezi produkčními vozy se začal celý tým pečlivě připravovat na svůj domácí podnik, 43. Barum rally. Vzhledem k závazkům stálého spolujezdce Jardy Nováka v rámci mezinárodního mistrovství se na sedadlo spolujezdce tentokrát posadil Igor Norek, s kterým Mirek absolvoval již loňskou ´barumku´. Do soutěže vstupovali Mirek s Igorem bez tlaku na získávání bodů do mistrovství, za to však s velkým otazníkem, jak budou fungovat nové ´evropské´ pneumatiky, na nichž startovali vůbec poprvé. Jako test posloužil páteční shakedown, při němž se na horké sedadlo vedle Mirka posadil na jednu jízdu i výherce soutěže oční kliniky Gemini.

„Po shakedownu  jsem si už myslel, že pneumatikám rozumím, na městské zkoušce to však s nimi neuvěřitelně klouzalo,“ trochu si postěžoval Mirek, když jedno nedobrždění do retardéru a následné couvání jej stálo pár sekund. Sobotní etapa se svými 8 rychlostními zkouškami však katapultovala posádku až na šesté místo absolutního pořadí. „Jedeme rychle, pořád si ale v místech jako jsou horizonty nebo některé rozbitější úseky nechávám rezervu. Soutěž je dlouhá a musím myslet i na techniku, aby tak náročný závod vydržela.“

Před nedělní etapou měli Jakeš s Norkem náskok téměř minuty na rychlého Francouze Bonnefise, sledovat ale museli i časy Orsáka a Tlusťáka, kterým se na rozdíl od Mirka s Igorem nevyhnuly v sobotu technické problémy.

Pokyny od šéfa týmu Milana Pantálka zněly pro nedělní etapu jasně – pokusit se udržet vedení mezi produkčními vozy a pokud to půjde, tak i vynikající šesté místo absolutně. Průběh závěrečné etapy navíc ovlivnil déšť, který se střídavě spouštěl na některých místech trati. „Na měkkých evropských pneumatikách jsem dosud nikdy nejel a ze začátku jsem z nich měl proto trochu respekt. Když jsme ale po první zkoušce zjistili, že fungují dobře, nervozita odpadla,“ řekl v cíli Mirek. Dopolední sekce navíc ukázala, že se zajíždí rovnocenné časy s Orsákem a naopak na Tlusťáka i Bonnefise se získávají další sekundy k dobru. Poslední ´runda´ se tak již nesla v duchu taktického výkonu, kdy si Mirek s Igorem mohli dovolit lehce zvolnit, aby bezpečně dovezli lancer týmu AP Motorsport až na cílovou rampu.

„Asi málokdo před soutěží čekal, že se nám podaří zajet tak fantastický výsledek. Dojet šestí absolutně jen jedno místo za odcházející legendou českého rallysportu Romanem Krestou a zároveň porazit všechny produkční vozy včetně těch ze silnější třídy 2, to byl od obou kluků doslova životní výkon. Mirek ukázal, že během posledních měsíců vyrostl v top jezdce, který umí jak zajíždět velmi rychlé časy, tak nad svojí jízdou přemýšlí. V sobotu nasadil své velmi rychlé tempo a najel si solidní náskok, v neděli dopoledne si pak již pohlídal vedení mezi produkčními vozy a na posledních dvou zkouškách rozumně zvolnil,“ vysekl poklonu svému jezdci Milan Pantálek.

Všem fanouškům českého rallysportu je jízda 23letého valašského jezdce již dobře známa, při Barum rally však zaujala natolik i odbornou porotu (Gilbert Roy, Jimmy McRae a  J. P. Nicolas), která se rozhodla udělit Mirkovi za jeho výkon při Barum rally trofej pojmenovanou po slavném skotském mistru světa v rally. „Zisk Colin McRae Flat Out Trophy je pro Mirka obrovským ocením. Věřím, že přebírat cenu od legendárního Jeana Pierra Nicolase, vítěze několika soutěží mistrovství světa, muselo být opravdu silným zážitkem. Za sebe však musím pochválit také Igora Norka, který po téměř roční pauze podal naprosto profesionální výkon, i každého člena našeho týmu. Jen těžko lze slovy vyjádřit, jaká pohoda a výborná nálada panovala v týmovém stanu po celý závod.“

Gemini Rally Team

FOTO: ZLIN PRESS PAVEL HRABOVSKÝ

Řekli o nás

Všechny reference

Naše kliniky